Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



PKO BP pomaga polskim firmom zweryfikować partnerów za granicą

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Kamila Misiorowska | 2018-10-30 13:06:18
pko bp, platforma wsparcia eksportu, bank

PKO Bank Polski rozszerzył Platformę Wsparcia Eksportu - portal wiedzy na temat rynków zagranicznych dla polskich eksporterów - o możliwość zamówienia online raportu wywiadowni gospodarczej Coface.

PKO Bank Polski rozszerzył Platformę Wsparcia Eksportu - portal wiedzy na temat rynków zagranicznych dla polskich eksporterów - o możliwość zamówienia online raportu wywiadowni gospodarczej Coface.

Polska gospodarka staje się coraz bardziej międzynarodowa, a eksport jest jedną z jej najważniejszych dźwigni. W ubiegłym roku osiągnął rekordową wartość 206,6 mld euro, a nadwyżka w handlu zagranicznym wyniosła 0,5 mld euro.

- Nadwyżka w obrotach handlowych świadczy o konkurencyjności gospodarki, a polska ekspansja i polskie firmy będą potrzebowały nowych rynków zbytu. To przede wszystkim kraje azjatyckie, niektóre kraje Afryki i Ameryki. Ekspansja zagraniczna daje firmom dywersyfikację przychodów i ryzyka. Uniezależnia przedsiębiorstwo od koniunktury na jednym tylko rynku. Gdy w Polsce, czy też w innych krajach europejskich, gospodarka osłabnie i trudniej będzie sprzedać towary, rynki Azji czy Afryki mogą być wciąż na nie bardzo chłonne. Polskie produkty wygrywają już nie tylko ceną ale i innowacyjnością. To daje nam szansę, żeby je sprzedać także na odległych rynkach - mówił podczas pierwszego Forum Wsparcia Biznesu za Granicą PAIH Expo 2018 Robert Zmiejko, dyrektor Pionu Rozwoju Zagranicznego w PKO BP.

Polskim firmom potrzeba przede wszystkim wiedzy i eksperckiego wsparcia jeśli chodzi o ocenę ryzyka przedsięwzięć. Małe i średnie firmy, których nie stać na kupowanie drogich analiz, czy zatrudnianie własnych zespołów analitycznych, mogą czerpać dane z pewnych i najbardziej aktualnych źródeł. Dlatego Platforma Wsparcia Eksportu oferuje narzędzia dla zupełnie początkujących w drodze na zagraniczne rynki:

„Poradnik” informuje, w jaki sposób przygotować firmę do działalności eksportowej, jak przygotować strategię eksportową, samodzielnie rozpoznać i przeanalizować rynek, znaleźć partnerów, opracować strategię marketingową. Niektóre firmy takiej edukacji już nie potrzebują, ale nie posiadają zaplecza analitycznego, by pogłębić wiedzę o rynkach zagranicznych. Dla nich przeznaczone są opracowania w zakładce „Znajdź rynki”. W zakładce „Zajdź kontrahenta” przedsiębiorcy mogą korzystać z aktualizowanej na bieżąco listy targów branżowych, dowiedzieć się o ogłoszeniach o przetargach czy o zamówieniach publicznych. Znajdą tam też adresy portali internetowych, umożliwiających sprzedaż online w konkretnym kraju. W zakładce „Zweryfikuj kontrahenta” można nabyć raporty weryfikujące wiarygodność kontrahenta zagranicznego.

Raporty zawierają ocenę podmiotów zagranicznych, przygotowaną przez znaną globalną wywiadownię handlową z grupy Coface. Dotyczą one firm działających w 60 krajach, w tym we wszystkich państwach Unii. W każdym raporcie znajduje się ocena wiarygodności kredytowej przedsiębiorstwa, informacja czy jest ono wypłacalne, czy współpracujący z nim w przeszłości mieli jakieś problemy z płatnościami. Platforma daje też przedsiębiorcom możliwość znalezienia instrumentów finansowania eksportu. W sposób przejrzysty i prosty przedstawione są tam komercyjne produkty dla eksporterów.

 

Opracowanie: ZBH w Pradze na podstawie www.polska2041.pl





Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw