Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Realizacja Strategii Eksportowej Republiki Czeskiej w 2015 r.

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Filip Nowak | 2016-04-22 11:38:58
strategia eksportowa republiki czeskiej na lata 2012-2020, eksport

Czeski rząd na posiedzeniu w dniu 11 kwietnia 2016 roku przyjął do wiadomości Raport w sprawie realizacji Strategii Eksportowej Republiki Czeskiej na lata 2012-2020 za 2015 rok (Strategia Eksportowa Republiki Czeskiej na lata 2012-2020 została zatwierdzona uchwałą rządu nr 154 z dnia 14 marca 2012).

W raporcie czytamy, że rok 2015 w zakresie wspierania eksportu, charakteryzował się kontynuacją ścisłej współpracy resortów Przemysłu i Handlu oraz Spraw Zagranicznych wynikającej z umowy w sprawie zasad współpracy w zakresie promocji eksportu i dyplomacji ekonomicznej, zawartej w 2014 roku.

Główną platformą realizacji umowy były comiesięczne spotkania koordynacyjne wiceministrów ww. resortów, wiceministra rolnictwa oraz dyrektora generalnego Agencji CzechTrade, podczas których zapadały decyzje w zakresie realizacji głównej wizji strategii eksportowej, tj. maksymalnego wykorzystania efektów synergii wynikającej z proeksportowych i innych działań państwa w celu wytworzenia takich warunków dla czeskich eksporterów, które w sposób maksymalny ułatwiłyby im osiągniecie sukcesu na rynkach zagranicznych.

Za korzystne oznaczono wspólne działania (MPH, MSZ, CzechTrade) związane z budową jednolitej sieci placówek zagranicznych, powołaniem wspólnego biura obsługi eksportera oraz wydaniem wspólnego katalogu usług dla eksporterów, które, jak podaje Raport, skutecznie pomagając przedsiębiorstwom, zwłaszcza z sektora MŚP, w ich ekspansji na rynki zagraniczne.

W Raporcie czytamy również, że znaczący wkład w realizację zadań w zakresie promocji eksportu i dyplomacji ekonomicznej, ma rozbudowa sieci wydziałów handlowych w ambasadach RCz oraz zagranicznych biur Agencji CzechTrade. W tym kontekście w 2015 wzmocniono kadrowo 7 czeskich ambasad oraz 3 biura CzechTrade, a także rozpoczęto przygotowania do rozbudowy sieci placówek zagranicznych w 2016 roku, w którym planuje się wysłanie za granicę kolejnych 12 dyplomatów ekonomicznych oraz 2 przedstawicieli CzechTrade.

Opracowanie: WPHI w Pradze na podstawie informacji Ministerstwa Przemysłu i Handlu Republiki Czeskiej.